Claudiu Dosaru

Student la UNArte – Design Forum, Facultatea de Arte Decorative şi Design, specializarea metal-master anul II, Claudiu Dosaru va fi prezent în cadrul primei ediţii Art Walk Street cu lucrările intitulate #Zbor şi #Arcul.

“Tema și punctul de interes al creației sunt reprezentate de #zbor. Aceasta are o multitudine de semnificații, însă cele pe care am pus accent sunt: sentimentalul de înălţare, superioritate, evadare, control, de tindere către absolut și mai ales….de libertate.

Motivul alegerii acestei teme este pasiunea pentru această abilitate şi dorința de a transmite prin intermediul creației, graţia, eleganţa şi emoţiile transmise de starea de zbor. Cea mai bună soluţie pentru a reuşi să redau aceste sentimente înălțatoare a fost să ilustrez prin creație o pereche de aripi.

Ceea ce doresc să exprim prin lucrare este o reinterpretare a aripilor de lebadă ce reprezintă un simbol al frumuseții masculine, al lumii şi al vieții, o îmbinare a clasicului cu abstractul, a eleganţei cu inovația”. Text by Claudiu Dosaru.

Claudiu Dosaru_2016

Alexandru Mihai Drăgoi

A urmat cursurile Colegiului Naţional de Arte “Regina Maria” din Constanţa, specializarea grafică. În prezent studiază sticla în cadrul secţiei de ceramică, sticlă, metal în cadrul UNArte – National University of Arts, fiind student la Master în anul I.

Alexandru Mihai Drăgoi va fi prezent în cadrul AWS – BRÂNCUŞI he[ART]beatcu 4 lucrări din sticlă #Mazos #Diatom #Brass Mask #Ambiental Green.

“Lucrările realizate până în prezent doresc să transmită un mesaj, am combinat fragilitatea sticlei cu metalul în diferite forme, culorile şi texturile, pentru a arăta că sticla trăieşte şi alături de alte materiale şi de culoare.

Ansamblul intitulat #M A Z O S prezintă o relaţie între fragilitatea femeii şi a sticlei.
Prin transparenţa sticlei se vede frumusețea femeii. Statutul femeii a variat de la o societate la alta. Deși femeile arată fragil ca și sticla, ele în sunt în esenţă puternice, armura lor este voința și puterea interioară.
Din punctul meu de vedere femeia, prin frumusețea ei fizică și interioară este
stimulentul vieții în special pentru pictor, sculptor, poet, filosof și pentru omul de știință, ea este muza.” Text by Alexandru Mihai Drăgoi

Alexandru Dragoi-2016

Ana Maria Maioru

“Studentă în anul III, în cadrul UNArte – National University of Arts, secţia Ceramică-Sticlă-Metal, Ana Maria Maioru va fi prezentă în cadrul AWS – BRÂNCUŞI he[ART]beatbeat] cu lucrarea intitulată #Wealth, în primul rând datorită simbolisticii nucilor şi în al doilea rând datorită dimensiunilor foarte mari în comparaţie cu cele reale fiind realizată din sticlă de diverse culori: albastru, albastru cu alb, sienna naturală şi negru .

Încă din antichitate, oamenii au ţesut în jurul nucilor o deasă reţea de superstiţii, simboluri, semnificaţii ale viselor, mituri şi legente. Foarte populare în toate culturile lumii, prezente în numeroase tradiţii şi obiceiuri, nucile sunt, în general, un simbol al belşugului, al abundenţei. Pe langa belşug, prosperitate, noroc, nucile pot simboliza TĂRIA, DURITATEA din pricina cojilor lor tari.

Este o lucrare sculpturală ce duce cu gândul la sculpturile lui Brâncuşi, de exemplu: ”Prometeu”. “Sculptura moderna este o sculptura moleculară al carei principiu este reîntoarcerea la formele primordiale”. Text by Ana Maria Maioru.

Ana Maria Maioru_2016

Erton Muco

Erton Muco a urmat cursurile colegiului naţional de artă Tefta Tashko Koco din oraşul Korca, Albania, specializarea sculptură.

În cadrul AWS – BRÂNCUŞI he[ART]beatbeat], Erton Muco va fi prezent cu lucrarea denumită #Linişte, lucrarea cu care a susţinut tema de disertaţie în anul 2015
în cadrul UNArte – Design Forum, specializarea sculptură.

“Ceea ce doresc să exprim prin lucrare este o reinterpretare a stării de linişte, a energiei pozitive, scopul fiind detaşarea de toate problemele cotidiene

Cea mai bună soluţie pentru a reuşi să redau aceste sentimente de liniştea sufletească, energia pozitivă conştientizare, relaxare şi detaşare de toate problemele cotidiene a fost să ilustrez prin creație doar câteva obiecte ale corpului uman, mâinile şi picioarele.” Text by Erton Muco.

Muco Erton_2016

Smaranda Pompiliu Pîrvan

Smaranda Pompiliu Pîrvan a urmat liceul de arte în Stockholm și a absolvit în 2015, licenţa la UNArte – National University of Arts, Facultatea de Arte Plastice, Departamentul Sculptura. În cadrul AWS – BRÂNCUŞI he[ART]beatbeat] va fi prezentă cu lucrările intitulate #Ambiguitatea Libertății.

“Dependența copacului de rădăcinile sale simbolizează dependenţa fiinţei umane de mediul în care trăiește, natural și social. Ruptura încearcă să cuprindă ambiguitatea momentului prezent ca un spaţiu de posibilitate între trecut și viitor și a luptei existențiale umane între forţe contradictorii.

Motivarea conceptului a pornit de la preocuparea ideii despre libertate și neregăsirea versiunilor simplificate a ei. Paralel a urmat interesul spre tema copacului cu similitudinea dar și diferența sa de condiția umană. Similitudinea dintre dependenţa copacului de rădăcinile sale şi dependenţa fiinţei umane de mediul în care trăiește, mediul natural și social.

Diferența este între procesul evoluționar liniar care natura urmărește și condiția omului care îi oferă o libertate de a-și alege direcția. În așa fel înseamna ambiguitatea pentru noi, întelegerea de a simultan fi subiect și obiect.

Suntem liberi în condiția de a reflecta și a alege asupra acțiunilor noastre dar suntem constrânsi de limite fizice, bariere sociale, așteptările și puterea politica a altora.

Prin ruptura copacului se problematizează separarea dualismului între sufletul liber de corpul dependent și a omului de natură. Mai departe dorește ruptura să cuprindă ambiguitatea momentului prezent ca un spațiu de posibilitate între trecut și viitor. Bețele de frigărui au fost folosite pentru exprimarea reîntoarcerii la esența lor originală, pierdută prin magazine pentru libertatea de consum a omului. “ Text by Smaranda Pompiliu Pîrvan

Andrei Gâtejoiu

Student la Universitatea de Arte Bucuresti la sectia ceramică-sticlă-metal, profil metal, în cadrul Facultaţii de Arte Decorative şi Design.

“Am ales această secţie din doua motive: textura materialului şi prelucrarea acestuia. Aceasta secţie mi-a oferit îndemanarea necesară şi diverse idei de a crea” spune Andrei.

“Lucrarea poarta numele de Cameleon şi reprezintă legatura dintre linie şi volum şi vrea sa însemne o trecere. Volumul simbolizand psihicul şi linia psihologicul, starea de spirit iar trecerea la care ma refer este de natura psihologică, se referă la stările umane şi la felul cum acestea sunt exprimate. Este un proces care rulează continuu.
Pentru mine este imposibil să explic, de aceea am ales să transmit ceea ce simt în contextul artistic.
De ce am construit un cameleon?
Deoarece acesta este un animal senzorial, având un mecanism de schimabre a culorii în funcţie de mediul în care se află. Acelaşi lucru îl identific la fiinţele umane. Cameleonul în sine este într-o continuă schimbare şi am considerat tematica fundamentală reprezentării acestei poveşti.

Andrei Gatejoiu_2016